,,A diákok fiatalon tartanak” – Interjú Jezsó Nikoletta tanárnővel

Készítette: Vass Bálint 9./a

Jezsó Nikoletta angol, francia szakos tanár, már több éve az iskola pedagógusa. Jelenleg órarend szerint csak angolt tanít, de délutánonként francia szakkört is tart.

 

Miért a tanári pályát választotta?

 

Ez egy nagyon érdekes kérdés. Elsősorban nem tanárnak készültem, ezt be kell, hogy valljam. Nagyon szerettem volna tolmácsként dolgozni Brüsszelben vagy valamilyen Európai Uniós intézményben. Hol? Akárhol. Végül elmentem gyakorlati tanításra, ahol annyira beleszerettem a tanításba, hogy a tanári pályán ragadtam.

 

Ha nem az angol szakot választotta volna, akkor melyiket?

 

Melyiket választottam volna? Nyilván nekem adott volt a két nyelv, tehát vagy angol vagy francia. Mind a kettőt nagyon szeretném egyébként tanítani. Most csak az angolra van lehetőség. Valószínűleg, hogy a történelmet. Azt nagyon szerettem. Vagy az irodalmat. Csak ahhoz a magyar szakhoz túl sokat kellett volna olvasni.

 

Mit szeret a legjobban a munkájában?

 

Azt, hogy középiskolássokkal dolgozhatok, ez pont egy nekem való korosztály. Mivel fiatalon tartanak, ezt mindig meg is szoktam kapni, hogyha megyek osztálytalálkozóra, hogy azért nem öregszem annyira, mert fiatalokkal dolgozom. Valamint mindig napra készülök a legjobb filmekből, sorozatokból és zenékből.

 

 

 

Mi az amit kevésbé szeret a munkájában?

 

Amit nem szeretek a munkámban? Azt, hogy a gyerekek nagyon rá vannak hangolva most már arra, hogy a telefonjukat bámulják és egymással kevésbé kommunikálnak a szünetekben, vagy ha kommunikálnak akkor is a telefonon keresztül teszik, még ha egymás mellett ülnek is. Illetve azt, hogy sokszor sok mindent készen akarnak kapni a gyerekek, és nem mindig hajlandóak dolgozni érte.

 

Miért a Tóparti Gimnáziumba jött tanítani?

 

Azért jöttem a Tópartiba, mert itt volt álláshirdetés. Amúgy szerintem egy jó iskola. Nem volt soha semmi kérdés ezzel kapcsolatban. Kettő helyre jelentkeztem annak idején, a Telekibe és ide. És vicces a sztoriban az, hogy a Tópartiból ment el egy tanár, akinek a helyére engem felvettek és ő a Telekibe ment át.

 

Középiskolában mi volt a kedvenc tantárgya?

 

Az irodalom. Az volt a kedvencem. Nagyon jó tanárom volt, nagyon szerettem, és a mai napig nagyon sokat tudok abból, amit ő annak idején tanított és még használom is.

 

Volt-e eddigi karrierje során valamilyen emlékezetes esemény?

 

Hát pozitív is volt, negatív is volt. De a negatív is inkább vicces volt ebből a szempontból, mint negatív. A negatív élményem az volt, hogy az előző osztályomban volt egy kedves diák, akit egyébként nagyon kedveltem, de rengeteget hiányzott és azzal indokolta, hogy neki felborult a bioritmusa és emiatt hiányzik sokat és alszik az órákon. És az osztálytársai most egy évvel később, miután leérettségiztek kiszámolták, hogy tulajdonképpen annyit hiányzott a 4 év alatt, hogy egy egész komplett tanévet kihagyott. Ez így vicces volt.

A pozitív amire pedig nagyon örülök és büszke vagyok az az, hogy az egyik csoportomban volt egy háromfős vitázó csapat, akik angol nyelven egy vita versenyt tizenegyedikesként megnyertek.

 

Az Ön véleménye szerint mitől lesz egy tanár jó tanár?

 

Mitől lesz jó egy tanár? Szerintem ez teljesen diákfüggő, mert minden diák mást keres egy tanárban. Én azt gondolom, hogy a legfontosabb az, hogy a diákokat partnerként kezeljük és megbeszéljük velük hogyha bármi vitás kérdés adódik akár a tantárggyal, akár a személyiségünkkel kapcsolatban és hogy szeresse a tantárgyát.

 

Vass Bálint, 9.a

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

%d bloggers like this: