Nyelvtanóránk témája a médiaismeret volt, amelynek szemléltetésére a tanár úr újságokat hozatott be velünk. Az újságírásról való ismeretszerzésünk a következő két órában gyakorlati
irányba váltottak. Rónyai Tanár Úr csoportmunkában dolgoztatott ki velünk egy-egy általunk
választott téma köré épülő nyomtatott- vagy online újságot.
A kooperáció könnyen ment, mivel a tanév során már többször volt alkalmunk közösen
dolgozni, a kialakult kapcsolatok természetesen nagyban segítettek, és mivel a csoportok
maguk is önkéntesen alakultak, az ízlésünk is valamelyest hasonló volt. Ennek megfelelően az
öt csoport más-más témát dolgozott fel: ketten az utazás körében (Éljen a vakáció!), egy
közéleti, egy diákprogramokkal foglakozó, a miénk pedig a motorsporttal (azon belül a F1-re
fókuszálva) volt kapcsolatban. Feladatunk az arculat megtervezése, mint például a névadás,
logó, dizájn: színek, betűtípusok, rovatok elrendezése volt. Az időbe csak egy-egy cikk
vázlata, illetve tömör összefoglalása fért bele, valamit egy igencsak kezdetleges embléma
ceruzarajzkét, ami később digitalizálásra került.
Az újságkezdemények először papíron, illetve iskolai laptopokon születtek. A munka a
csoportokban közös ötleteléssel kezdődött, majd szétdobtuk a feladatokat, és ketten-hárman
dolgoztuk ki a fontosabb részleteket. Nálunk a legtöbb időbe (és vitába) a logó tervezése
került – de azért a barátság fennmaradt, mivel végül mindenkinek megfelelt az eredmény.
A harmadik tanórán a projektek eddigre elkészült koncepcióját és elemeit mutattuk be. A
prezentáció során sok kérdésre adtunk választ, például, hogy miért születtek meg az egyes
döntések, kik csinálták az újság bizonyos elemeit és kinek az ötlete volt az alapkoncepció. A
bemutatónk nagy sikerrel zárult hiszen Rónyai Tanár Úr és az osztály többi tagja is le volt
nyűgözve a művük láttán. Végszóként, az újságírás nehéz és megterhelő feladat, viszont a
legvégén igencsak kifizetődő egy teljesen kész, szépen megszerkesztett publikációt, valamint
egy frissen beírt ötöst megszemlélni.
9/Ny osztály